Antonio Blanc Altemir

Globalització i comerç

Descarregar Pdf

Antoni Blanc Altemir és doctor en Dret, amb Premi Extraordinari per la Universitat de Barcelona i catedràtic de Dret internacional públic i relacions internacionals a la Universitat de Lleida. Ha participat en nombroses activitats docents e investgadores en diverses universitats espanyoles, europees, així com a Amèrica Llatina, en especial a Xile, on ha coordinat diversos programes de doctorat des de 1995. Les seves principals línies de recerca s'han centrat en la protecció internacional dels drets humans, en el procés de reforma de les Nacions Unides i en les relacions d'aquesta organització amb la UE; en les relacions exteriors de la UE, en especial amb la Mediterrània, l'espai post-soviètic i Amèrica llatina, i més recentment en la seguretat energètica europea y les relacions comercials de la UE. Ha intervingut en 21 projectes de recerca, 7 europeus, sent investigador principal en 11. És autor o director de 23 llibres i de vàries desenes d'articles publicats en revistes especialitzades i de capítols de llibres col·lectius que comptabilitzen més d'un centenar de publicacions. Fins al moment actual ha obtingut 5 sexenis de recerca. És així mateix titular de la Càtedra Jean Monnet de la Comissió Europea: Law and External Relations Relations of the European Union des de 2008, així com impulsor i director del Centre d'excel·lència Jean Monnet (Comissió Europea-UdL) des de 2012. Des d'octubre de 2018 és director del Centre de Documentació Europea (Comissió Europea-UdL).

Darrera modificació: